Най-бързата серийна лимузина на света – така Porsche рекламира новата Panamera, която бе представена в Берлин в разгара на европейското първенство по футбол, брато.
- Виж и това, брато: Maserati Alfieri – убиецът на Porsche 911 и трепач на коври (СНИМКИ)
От първите снимки личи, че Porsche се връща към корените си и големият автомобил се превръща в спортна кола, приличайки поразително на култовата бегачка 911.
Дизайнерите са пипнали там, където първата Panamera търпеше критики – задната част (вече с напречна светлинна ивица) и покрива (снижен с 2 см отзад). Пътническата кабина е изнесена по-назад, каросерията е по-дълга с 3,5 см, по-широка и по-висока с 0,5 см. Срещу доплащане се инсталират матрични LED фарове и джанти с размер до 21 инча.
Всичко под предния капак е ново. Трите предлагани мотора задвижват четирите колела през 8-степенна трансмисия с двоен съединител. В базовия засега модел Panamera 4S работи 2,9-литров бензинов V6 двигател с 440 коня, които спринтират за 4,2 секунди до 100 км/ч и развиват 289 км/ч. Върховото изпълнение Panamera Turbo разчита на 4,0-литров V8 с 550 конски сили и ускорява за 3,6 секунди до 100 км/ч, максималната скорост е 306 км/ч.
Дизеловата Panamera 4S Diesel също се задвижва от 4,0-литров V8 с 422 конски сили и чудовищен въртящ момент от 850 Nm, но е най-бавният вариант и достига “само” 285 км/ч, но пък харчи най-малко гориво (6,7 л/100 км по данни на производителя). Трикамерно въздушно окачване и завиващи задни колела помагат на мощния автомобил да показва образцово пътно поведение при всякакви скорости. Panamera даде най-добро време в сегмента си на Северната отсечка на пистата “Нюрбургринг” и това дава повод на Porsche да се хвали с “най-бързата лимузина”.
Новият интериор е изчистен от бутони. Пред водача само оборотомерът е аналогов, всички контролни инструменти дават дигитално изображение. Голям централно разположен 12,3-инчов цветен дисплей управлява много от функциите и системите на борда.