in , ,

От Роналдо се очакват първо пари, а после футбол

Още ли си мислиш, че трансферът на Кристиано Роналдо от „Реал“ в „Ювентус“ е чисто футболен, брато? Без съмнение сделката е от най-гръмките на века. И съвсем нормално, като се има предвид, че става въпрос за един от най-великите играчи в историята. Но сделката определено не е футболна.

В 7 поредни години „Ювентус“ е неизменен победител в първенството на Италия и игра два финала в Шампионската лига през последните 4 сезона. Именно заради това по-скоро става въпрос за преминаване към следващото ниво в търговската индустрия.

Харесай новата ни страница във фейсбук

След години на постоянен ограничен растеж, основаващ се около изграждането на стадион и търсене на нов имидж с различна емблема, в Торино стигнаха и до генерален извод. Необходим е квантов скок, за да се запълни празнината с отборите от големите четири първенства – Англия, Испания, Франция и Германия. А как става това? Необходим бе експлозивен, а не постепенен растеж, за да се постигне нужния ефект.

Когато се предостави възможност за закупуването на Роналдо, клубът не изпусна своя шанс и сграбчи момента с две ръце. Все пак, португалецът е един от малкото спортисти, които могат да променят из основи една търговска марка. Когато купиш Кристиано, не получаваш футболист, а се сливаш с друга глобална корпорация.

Доказателство за това са продадените 520 хиляди тениски с неговия номер и име само в първия ден от официалното му представяне като играч на „Ювентус“. А цената на фланелка е 105 евро. Това са 55 милиона оборот за ден! “Старата госпожа” не взима цялата сума, но търговската и маркетингова печалба е повече от очевидна. А през сезон 2016/17 година клубът се похвали с продажбата на общо 850 хиляди екипа.

Друго доказателство е влиянието на Роналдо в интернет. В мига, в който “Ювентус” обяви трансфера, италианският гранд увеличи своите последователи в в трите най-големи социални мрежи фейсбук, туитър и инстаграм с по няколко милиона.

А във виртуалното пространство няма човек на света, който да е по-популярен от Роналдо. Това не можем да кажем за “Ювентус”, въпреки че става въпрос за един от най-големите футболни клубове в света. Във фейсбук Кристиано има 122,8 млн. последователи, а “Ювентус” – 33,6.  Подобна колосална разлика се наблюдава и в инстаграм – 135 милиона срещу 12,5 в полза на футболиста, както и в туитър – 73,5 към 6,17 за КР7.

Чрез своите профили и популярност в социалните мрежи Роналдо заработи близо половин милиард само от реклама през миналата година. И ако трябва да влезем в конкретика става въпрос за 474 млн. долара за последните 12 месеца. Всичко това само с рекламни публикации в интернет. Половината сума е дошла от “Адидас”, чието лого се намира на екипите на “Реал”. За съпоставка след португалеца по печалба през социалните мрежи се нареждат Неймар от ПСЖ (207 млн. долара) и Лионел Меси (106 млн. долара).

И ако още се чудиш как “Реал” е изпуснал най-добрия си играч, отговорът отново трябва да бъде потърсен в парите. Флорентино Перес, президентът на тима от Испания, отказа да увеличи заплатата на Роналдо от 23 млн. евро годишно на 40 млн. И то в момент, в който постъпва оферта на стойност 105 млн. евро за 33-годишен играч. Перес със сигурност не съжалява, че е продал Роналдо, чийто договор беше до 2021 година. Португалецът също мисли за своите доходи. Да не забравяме, че бе съден за укриване на данъци в Испания и дори стигна до споразумение с прокуратурата, като доброволно заплати малко над 18 млн. евро, за да не влезе в затвора. А в Италия подобни проблеми няма да има. На Ботуша наскоро приеха фискален режим на данъците върху доходите на чужденците. Роналдо няма да плаща такса върху спечеленото, като вместо това ще трябва да превежда твърда сума от почти 100 хил. евро годишно. Сума, която той печели за… ден.

По всяка вероятност “Ювентус” ще опита да предоговори контрактите с рекламодателите с цел подобряване на финансовите параметри. Все пак акциите на клуба поскъпнаха с 34% след привличането на световната звезда.

Преместването на Роналдо в Италия е нещо ново за футболния свят, тъй като на Ботуша не са имали звезда от такъв ранг по своите стадиони в последните години. Тази сделка може да промени всичко на трансферния пазар, а освен „Ювентус“ печеливши могат да се окажат всички клубове в Италия.

Е, мислиш ли, че този трансфер е чисто футболен?

Роналдо

Жозе Моуриньо, бившият му треньор в “Реал”: Сега всички ще гледат Серия “А”

Жозе Моуриньо, бившият треньор на Кристиано Роналдо в “Реал”, заяви, че сега отново ще се гледа с интерес футболното първенство на Италия. Всичко това, заради трансфера на португалеца в “Ювентус”.

“Вече всички ще гледаме триизмерния футбол – Италия заради Роналдо, Испания заради Лионел Меси и Висшата лига на Англия – каза настоящият мениджър на “Манчестър Юнайтед”. – Сделката е голям удар, който ще е ефективен на всички нива, не само футболно, но маркетингово, рекламно и търговско. Шампионатът на Италия отново е сред най-важните в света. Поздравявам “Ювентус” за сделката”.

Моуриньо пък беше един от треньорите, които искаше Роналдо в състава си. “Манчестър Юнайтед” обаче не успя да отмъкне Кристиано. Аурелио Де Лаурентис, президентът на “Наполи”, също заяви, че е опитал да привлече португалеца, но без успех.

Снимки: Twitter
Източник: Вестник Труд

Кефи ли те?

Карикатурите от “Левски”, които трябва да си тръгнат ВЕДНАГА

Кой НЕ ТРЯБВА да застава начело на “Левски” (София)