Най-неудачните автомобили

Най-неудачните автомобили

Британците са безпощадни до най-малка подробност – особено що се отнася до колите, които карат, брато. Местното издание „Auto Express“ състави потребителски рейтинг на най-неудачните автомобили, продавани на територията на страната за последните 25 години.

City Rover Marketing ShotНа първо място е класиран моделът Rover CityRover, продаван от 2003 г. Експертите го определят като не най-удачната лебедова песен на британската компания MG Rover, която отбеляза разцвет през 50-те – 60-те години на миналия век. Въпреки разумната цена от 7000 паунда, колите застояха заради ужасното им качество. CityRover се задържа за кратко в шоурумовете, а през април 2005 г. изчезна заради спиране на производството на Rover. Ба-бай!

Второто място по право се пада на Daihatsu Move от 1997 г. Рекламата на тази кола гласеше: „Необичайна отвън, умна отвътре“. Клиентите обаче се спираха само до екстериора, който действително беше доста странен, и предпочитаха други компактни автомобили. Експертите на изданието отбелязват, че въпреки грозния си вид, автомобилът е евтин и надежден.

Третото място заема Mitsubishi Carisma, излязла от сборка през 1995 г. Автомобил с такова име предполага да е елегантен и запомнящ се, обаче на купувачите бе предложен неизвестен кавър на Ford Mondeo. По оценка на маркетолози моделът не постигна идеята на японските производители да привлекат европейски клиенти. Въпреки това, автомобилът е интуитивен и надежден, което му донесе популярност.

Suzuki-X-90-sideПрез 90-те години на миналия век компанията Suzuki се къпеше в пари заради успешните модели на кросовъра Vitara и роудстъра Cappuccino. Грозният Suzuki X-90 обаче прекъсна това щастие и донесе четвъртото място в непрестижната класация. Двуместният мини-всъдеход тарга се оказа не само ужасен като дизайн, но и ненадежден и трудно адаптивен на пресечен терен. Съвкупността от тези му характеристики го задържа на поточните линии само две години и японците престанаха да го произвеждат.

Списъка на най-неудачните автомобили продължава Renault Avantime, 2001 г., класиран на пето място. Авангардният дизайн на универсалната машина с повишена вместимост получи адмирациите на експертите на Auto Express през 2002 г. Но, за съжаление, въпреки армията поклонници, продажбите останаха незначителни. Основната причина за това бе, че автомобилът бе прекалено скъп за младежите, на които се хареса дизайнът, и прекалено революционен за консервативните клиенти от луксозния сегмент.

7163791257_4042741002_z

В списъка фитурират още Skoda Estelle 1988 г., Lexus SC 430 2001 г и Nissan Serena 1992 г., който взе високи оценки по всички критерии, освен за динамика: от 0 до 100 км возилото набира за дългите 28 секунди.

В последната тройка от ТОП 10 на неудачните автомобили влизат Citroen C3 Pluriel (2003), кабриолет Chrysler PT Cruiser Convertible (2005) и полският FSO с модификацията на Fiat 125p.

Преводът е на в. „24 часа“.