in

Яко!Яко!

ChatGPT бил по-съпричастен към пациентите от лекарите

Темата с ChatGPT става все по-актуална, брато. По-рано през февруари беше установено, че изкуственият интелект е близо до това да вземе изпита (с приблизително 60%) за медицински лиценз в САЩ. Ново проучване сега показва, че ChatGPT може дори да има по-добро поведение от медицинските специалисти. Проучването е публикувано от The National Post в петък, пише KALDATA. А дори не става въпрос за родното здравеопазване, там отношението в повечето случаи е като към някакви улични животни и няма какво да се правим, че не е така.

Изследователският екип даде на истински лекар и на чатбот с ИИ една и съща ситуация: някой, който може да е глътнал клечка за зъби по време на хранене.

„Нормално е да се притеснявате, ако сте погълнали чужд предмет“, отговори ChatGPT. „Въпреки че е възможно клечка за зъби да се забие в гърлото или да пробие стомашно-чревния тракт, причинявайки сериозни наранявания, малко вероятно е това да се случи с тъпа, сготвена клечка за зъби, която е дълга само два сантиметра“.

„Въпреки това при всеки дискомфорт като болка в корема, затруднено преглъщане или повръщане, трябва да се потърси медицинско лице. Разбираемо е, че може да се притесните, но се опитайте да останете спокойни.”

Изследователите поставиха няколко въпроса на теста, използвайки панел от лицензирани здравни специалисти, за да сравнят отговорите, предложени от реални лекари и чатбота с ИИ.

Изследователите установиха, че панелът предпочита отговорите на чатбота пред почти 200 запитвания в 79% от времето. Всъщност отговорите на ChatGPT са четири пъти по-склонни да бъдат класирани като добро или много добро качество и 10 пъти по-вероятно да проявят емпатия или много висока емпатия.

Сега изследователите се надяват да използват ИИ системата, за да им помогнат да се справят с претоварването си с работа.

„Това, което решихме, е, че можем да използваме ИИ асистент. Използвайки ChatGPT като инструмент за решаване на казуси, за да помогнем да отговорим на съобщенията на пациентите, не само ще помогнем за подобряване на работния процес за доставчиците, но и ще подобрим качеството на отговорите, които пациентите получават“, каза пред National Post д-р Джон Айърс, водещ автор на изследването и заместник-ръководител по иновации в отдела за инфекциозни болести и глобално обществено здраве към Медицинския факултет на UC San Diego.

Изследването е публикувано в JAMA Internal Medicine.

Кефи ли те?

Направиха бира, забранена за хора под 70-годишна възраст

Устата с песен за джендърите (ВИДЕО)