Какъв би бил футболът, ако не съществуваше бирата? Добрата новина е, че не познаваме това чувство, защото тези две удоволствия винаги са вървели ръка за ръка. А пивото е на почит както сред привържениците, така и сред играчите. Не е тайна, че в много отбори футболистите възстановяват след тежки мачове именно с кенче в ръка. Причината се крие във факта, че тя съдържа достатъчно количество вода, витамини и соли, комбинацията от които помага за по-бързото възстановяване на водния и електролитен баланс на човешкото тяло след активни физически усилия.
За феновете обаче бирата е издигната в култ. Тя може да бъде сравнявана само с легендите. Точно върху тази философия се осланя и британската пивоварна „Away days beer”. Неотдавна тя се появи на пазара на Острова, а един от първите й продукти бе бира, посветена на бившия български играч Бончо Генчев. Героят от САЩ ’94 е първият роден футболист, играл във Висшата лига. В периода 1992-95 година той бе част от отбора на „Ипсуич“, а след това кариерата му продължи в „Лутън“. Пред „Труд“ създателят на компанията Джош Батлет разкри и причината днес британците да утоляват жаждата си с „Boncho”.
“Моите първи спомени като фен на „Ипсуич Таун“ са от 90-те години, когато Бончо Генчев беше един от любимите ми играчи – каза Джош. – През февруари 2017 година гледах загубата на тима от „Дарби Каунти“ и след това в кръчмата с приятели дискутирахме какви футболисти сме имали в миналото. Сред тях беше и Бончо Генчев заради уменията и влиянието му в отбора. По-късно същата вечер отидох в бар и видях толкова смешни имена на бири, че се замислих, че никой не е произвеждал такива, напомнящи ни за футболните легенди. В този момент ми хрумна, че Бончо ще бъде страхотно име за бира и ето, че днес „Boncho“ вече е на пазара.“
Малко, след като тази идея завладява съзнанието на заклетия привърженик на „трактористите“, той се решава да действа. Джош признава, че съществува и връзка между името на етикета и вкуса на пивото.
„Идеята на компанията е да помага на хората да се наслаждават на хубавата игра с качествена бира. Някои от нашите напитки сме опитали да отговарят на името на футболиста като вкус. „Бончо“ например е тъмен силки ейл, защото си подхождат. Не при всички наши бири обаче това е така.“
А връзката между феновете и пивоварната се засилва още повече, тъй като двете страни си комуникират в търсене на перфектния вкус.
„В момента имаме седем бири. Стартирахме през август 2018 г. с три от тях – “Hoppy Robson”, посветена на сър Боби Робсън, „Golden Goal“ и разбира се – „Boncho”. Повече от 600 фена на „Ипсуич“ се включиха в допитването за това кой бивш футболист на тима заслужава най-много да бъде отличен. През ноември същата година пуснахме други четири продукта – “Bonzo” на Били Бондс (б.а. легенда на „Уест Хем“ с над 600 мача), “Hursty Hat-Trick” на английския герой от 1966 година сър Джоф Хърст, “Forza Paolo” на Пало Ди Канио и “The Beat” за легендата на „Ипсуич“ и „трите лъва“ Кевин Бийти. С феновете често говорим, а и работим съвместно, за да разберем какво им харесва и какво не в дадена бира.“
Самият Бончо Генчев обаче е уважаван не само от привържениците на „Ипсуич“, който понастоящем се подвизава в Чемпиъншип.
„Забелязал съм, че „Boncho” е предпочитана и от феновете на „Лутън“, където той игра, а и тези на Висшата лига от 90-те години. Тогава Генчев наистина направи име в английския футбол и се радвам, че хората си спомнят за него чрез нашата бира.“
За момента компанията не планира да пуска други бири, посветени на родни играчи: „Бончо е нещо специално. Ние обичаме футбола и се надяваме още ваши футболисти да оставят следа във Висшата лига.“
А желаещите да опитат от вкуса на „Boncho”, могат да поръчат тази и много други бири от сайта beersofeurope.co.uk, а също и в част от пъбовете в Ипсуич.
Източник: “Труд”