Играта, която е невъзможно да подкараш (ТРЕЙЛЪР)

Играта, която е невъзможно да подкараш (ТРЕЙЛЪР)

Най-новата версия на Microsoft Flight Simulator 2020 вече е налична, брато. Към момента само за компютър, а до края на годината или дори през 2021, трябва да излезе и за новата конзола Xbox Series X. Симулаторът е изключително изпипан и показва въздушния трафик в реално време. Налични са всички 37 000 летища по света, а в това число и българските. Можеш да управляваш самолет и да го закараш на желана от теб дестинация.

И точно тук идват проблемите. Заради голямата база данни и нивото на трудност, условията, при които могат да се подкарат играта в пълно 8K на практика са непосилни за геймърите, разкрива в свой материал Kaldata.com, позовавайки се на експеримент на TweakTown. Единственият съвременен графичен процесор, който успява да се справи със задачата донякъде е Titan RTX. Конкуренцията се поддържа в известна степен също така от GeForce RTX 3090, чиято премиера тепърва предстои.

Една от пречките за изпълнението на този своеобразен подвиг е разбира се обема на виртуална памет, който трябва да бъде заделен за това. За 8К, специалистите установяват, че играта се нуждае от 16-17GB VRAM, което е значително повече от това, с което са снабдени повечето модерни графични процесори днес. И това е без включване на anti-aliasing технологията. При активирането ѝ консумацията на виртуална памет скача до 24GB, което означава, че дори с Titan RTX, играта използва цялата налична памет. Заедно с това, Microsoft Flight Simulator и 8К изисква от системата присъствието на 32GB RAM, за да върви гладко.

Нещата могат да се променят още тази есен и входа на GeForce RTX 3090, която ще е снабдена със супер бързата GDDR6X памет и 24GB виртуална памет и базираната на RDNA 2 архитектурата конкуренция от AMD, BigNavy. От TweakTown обещават да проведат наново тестовете, когато тези карти се появят на пазара.