Прочети част от биографията на Фердинанд Порше, създателят на легендата „Фолксваген Бръмбар“

Прочети част от биографията на Фердинанд Порше, създателят на легендата „Фолксваген Бръмбар“

На българския пазар излезе биографията на Фердинанд Порше, създателят на легендата „Фолксваген Бръмбар“, брато. У нас я издава „Premium books”, автор е Николай Надеждин, а преводач на български – Любомир Чолаков. Четивото съдържа 192 страници, както и 16 цветни.

Книгата представя белетризираната биография на великия немски конструктор, създал най-популярната кола на ХХ век.

Виж и това, брато: Включи се в нашата игра и спечели биографията

Само тук, брато, можеш да прочетеш част от книгата. Става въпрос за главата „Началото“, което със сигурност ще те грабне. Все пак, така започва всичко…

Началото

На 3 септември 1875 година в Бохемия, в град Маферсдорф (тогава Австро – Унгария), който днес се намира в Чехия и се нарича Вратиславице, в семейството на Антон Порше се роди син. Нарекоха го Фердинанд. Между другото, според проучване, името Порше не е от немски произход, а произлиза от имената „Борислав“ и „Борис“.

Антон Порше беше известен като опитен майстор. Той обработваше мед, облицоваше покриви, изработваше железни врати и огради.

Не може да се каже, че Порше бяха богати хора, но и не живееха в бедност. Докато бащата се трудеше в работилницата, майката на Фердинанд се занимаваше с възпитанието на сина им. Жената се топеше от обич към мълчаливото, съсредоточено в собствените си мисли момче. Именно тя научи бъдещия конструктор на автомобили да чете и пише.

Щом той навърши 12 години, Антон Порше започна да го води със себе си в работилницата. Ферди (както го наричаше майка му), който не беше ходил на училище, безропотно помагаше на баща си. Работата явно не беше по силите му, но увлечен в професията си, Антон сякаш не забелязваше умората на малкия Ферди. А на момчето се налагаше работи по 12 часа на ден.

Това обаче не попречи на подрастващия Фердинанд да се потопи в тънкостите на техниката. По онова време всички бяха обладани от новата тогава идея за всеобща електрификация. В Маферсдорф имаше само една сграда, осветена от електрически лампи – кметството. Ферди реши да изгради своя собствена осветителна система.