За българските държавни железници има не един или два анекдота, брато. Един от най-актуалните е: „Нова промоция от БДЖ – повече минути на същата цена!“. И това щеше да е смешно, ако не беше тъжно. Особено за редовно използващите този тип транспорт. Излъгахме – три са.
За да се похвали, БДЖ публикува статистиката си за кумулативното закъснение на влаковете по месеци, съобщи Economic.bg. През февруари общото закъснение е 27 701 минути (двадесет и седем хиляди седемстотин и една минути). Трудно се произнася. Но, колкото и да е странно, новините са добри.
Защото реално това е двойно намаление на закъснението спрямо декември. Тогава влаковете са закъснели общо 58 267 минути (петдесет и осем хиляди двеста шейсет и седем минути). Още по-трудно се произнася.
-
Виж и това, брато: 10 смешни вица, изпратени от нашите фенове
Т.е. в края на годината БДЖ е загубила над 40 дни от живота на своите клиенти, а през февруари „само“ над 19 дни.
Така погледнато, последната изцепка на БДЖ – разминаването между информацията на електронните и на аналоговите табла, заради което много хора изтърваха влака си, всъщност е спечелено време.
От БДЖ обясняват подобрението при изпълнението на графиците с намаляването на дневния недостиг на тягов подвижен състав, необходим за изпълнението на графика за движение на влаковете. През месец ноември 2018 г. среднодневния недостиг на локомотиви се е равнявал на 19 броя тягови единици, докато за месец февруари този недостиг е подобрен до приблизително 12 броя средно на ден.
По отношение на осигуряването на необходимия брой вагони към съставите на влаковете за същия период се отчита увеличение на недостига на вагони във връзка с изпълнението на ремонтната програма с цел подобряване на предоставяната услуга. Според обявената програма, както вече беше посочено, се очаква до края на 2019 г. след извършен ремонт да бъдат включвани в експлоатация до 15 вагона на месец.
Снимка: Economic.bg