in

Българи създадоха приложение за по-лесно и евтино пътуване по света

Всички са в нета, брато – млади и стари. Хора от всякакви поколения сърфират, учат се, дори намират голямата си любов благодарение на мрежата. Ако не ни вярваш, влез в градския транспорт и се огледай. Едни дават сърчица в Instagram, други следят какво се случва по света и у нас чрез Facebook, а трети си пращат снимки в SnapChat. Много са онези, които се кефят на Tinder, а други предпочитат Twitter. Има и такива, които само воайорстват. А ние? Ние рулираме и се опитваме да се приспособим към всички тези модерни приложения, за да не изоставаме технологично.

А последното ново приложение донякъде обединява всичко изброено, че и отгоре. Говорим за 15toGO. Свалихме го, дори последвахме няколко Цецки. Социалната платформа обединява хората със сходни интереси и им помага по-лесно и евтино да резервират своите места, купувайки директно от местни туроператори. Звучи сложно, но не е и това е идеята. Да улеснят пътешествениците по-лесно и евтино да обикалят света. А пътуването е едно от най-големите удоволствия за съвременния човек. Но какъв е най-големият проблем? Често се случва да се отказваме от този кеф заради липсата на съмишленици.

И тук идва ред на 15toGO. Потребителите му ще могат лесно да намират хора, с които искат да опознават света (travel buddies), а след това лесно да резервират заедно своите пътешествия в група. Приложението предлага три стъпки за това – „Match“ (намери хората със сходни интереси, с които искаш да пътуваш), „Book“ или резервирай пътешествие и „Travel“ – пътувай в група по нов начин.

Идеята е на двама заклети пътешественици – Петър Лозанов и Тодор Геровски, които преди няколко години опитват да организират група за поредното приключение. Въпреки множеството си контакти, двамата срещат трудности да намерят достатъчно приятели за плаване с яхти в Гърция. Това ги кара да осъзнаят, че различните интереси, липсата на свободно време и бюджетът за пътешествия ограничават кръга от възможности за намиране на съмишленици, с които да споделят пътуването си.

 

“Вярваме, че за младите и активни пътешественици най-важният въпрос не е кога или къде ще пътуват, а с кого ще споделят преживяването – признава Петър. – Затова и създадохме хибриден модел за формирането на мрежа от хора, с които бихте пътували. Така потребителите могат да се запознаят първо онлайн, а след това и на живо, споделяйки пътешествия и емоции и създавайки приятелства в реалния живот.”

Във 15toGO всичко започва с намирането и свързването на хора с общи интереси, сходства в желанията да посетят дадена дестинация или във вече посетените държави. Когато потребителите използват бутона „GO with Me“ (Пътувай с мен), те предлагат „приятелство с цел пътуване“, като в платформата за това се използва изразът travelship (От англ. travel – пътувам, и friendship – приятелство). Колкото повече хора приемат поканите, толкова по-голяма мрежа от пътешественици създава съответният потребител. Когато членовете на неговата мрежа резервират или маркират дадено пътуване като желано, той получава известие за това и може да се присъедини към тях.

“Нашият опит ни доказа, че хората сe чувстват по-сигурни и готови да разкрият себе си, пътувайки в група – на свой ред коментира Тодор. – Важното е да получат възможност да опознаят своята бъдеща компания предварително, което не е практиката в момента. И още нещо – с голямата група идват и икономиите от мащаба, а оттам и по-ниските цени за крайния клиент.”

Името на приложението – 15toGO – ясно изразява идеята на проекта: платформата предоставя възможността за crowdsourcing при груповото пътуване. Това означава, че ако потребителят е сред първите 15 пътешественици, направили резервация за дадена оферта, той би могъл да получи паричен бонус при постигането на повече от 15 резервации за същата оферта. Така за първите, закупили дадено преживяване, ще съществува възможността да платят по-малко, а дори и да пътуват безплатно.

Апликацията 15toGO е вече достъпна в Apple App Store и Android Play Store. Компанията планира да използва и блокчейн технологията, за да създаде по-добри механизми за мотивиране на пътешествениците да споделят своите видеа, снимки и истории. Идеята е да се създаде първата социална мрежа за пътешественици, която дава награди и бонуси за най-популярните профили, и да осигурява заплащане за тяхното вдъхновяващо съдържание.

Последвай 15toGO и в Instagram

Кефи ли те?

„Самсунг“ побърка кифлите, пуска смартфон с 6 камери

Изродщина! 50 хиляди посетиха тренировка на “Бока Хуниорс”