Съветите на The Fithness Chef: Нисковъглехидратна и високобелтъчна диета

Съветите на The Fithness Chef: Нисковъглехидратна и високобелтъчна диета

Емануел Июджи – The Fitness Chef е въплъщението на здравословния живот, брато. От момче със слабо телосложение, той се превръща в бодибилдър и треньор, печели републикански и регионални титли в състезания по бодибилдинг и фитнес. Давал ни е редица ценни съвети, а сега е тук, за да даде стимул на мечти ти да изглеждаш по-добре! Днес с Емо говорим за нисковъглехидратните и високобелтъчните диети…

Все по-често попадам на теми и статии за това как въглехидратите са най-големият враг на човека и как тях само ги „миришем“ Е, мисля, че е редно да дам и моето мнение и да всея малко разум в цялата тема. Нисковъглехидратната диета е създадена за хора, които искат да отслабнат. Тя, както и всяка диета за отслабване, работи на принципа на това да накараме организма ни да използва максимума от храната, която консумираме без да оставя запаси в тялото. Това на практика е почти невъзможно напълно, но се получава все пак донякъде. Важно е да знаем, че както съм казвал и преди, нищо крайно не е на добро! Нисковъглехидратната диета е хубава, да, за хора, които отслабват. Но при физическо натоварване тялото ще си иска тези въглехидрати, за да се възстанови и съответно те трябва да са много точно изчислени. Това от своя страна е необходимо, за да поддържаме анаболизма в тялото и съответно метаболизма да е бърз, докато в същото време изчистваме мазнини като поддържаме калориен дефицит. Именно затова трябва да се консултираш винаги с професионалист, защото „ориз и пиле“ не работи за всеки.

За високобелтъчната диета, която по-рядко се среща, но все пак се ползва най-вече от млади момчета, целящи да качат мускули бързо. Първо – тези неща не стават за месец-два. Нормално е покачване на 5-10кг чиста мускулна маса за година за средностатистически човек, а някои, които са генетично надарени, може и повече. Като казвам 5-10кг., това са чисти мускули, а заедно с тях покачваме и мазнини. Което означава 20-25кг. дори и повече на година с много големи усилия. Приемането на много белтъчини не е най-добрата диета, защото тялото ни няма възможността да ги усвои, освен ако не сме в огромен анаболизъм, като и там цифрите усвоен протеин не са големи.

Така че храни се умерено, не изяждай по 500гр. извара преди лягане, защото бил бавен протеин и не пий по 4 дози протеин, защото искаш да си як. В този спорт търпението е най-ценното качество след постоянството. Надявам се да съм оправил диетата на някои или да съм я насочил в правилна посока! Сега отивай да мачкаш в залата.