В Пекин велосипедите представляват 63% от ползвания транспорт от местните през 80-те години, но до 2014-та съотношението е 17,8 на сто, брато. Въпреки това, десетки фирми започнаха бизнес със споделяне на велосипеди и ползването им под наем чрез мобилно приложение. Всичко щеше да е хубаво, ако милиони колелета не задръстиха улиците в най-многобройната страна в света.
-
Виж и това, брато: Трима души загинаха, опитвайки се да извадят iPhone от тоалетна
Китайската треска на споделяне просто достигна своята точка на насищане. Около 60 фирми поставиха между 16-18 милиона велосипеди по улиците и стана страшно. Улиците са задръстени, а колелетата на места са натрупани едно въхру друго. Направили са куп с връх.
Bike-Share Oversupply in China: Huge Piles of Abandoned & Broken Bicycles
Alan Taylor
22MAR18Last year, bike sharing took off in China, w dozens of bike-share companies quickly flooding city streets with millions of brightly colored rental bicycleshttps://t.co/BmaxuEizUn pic.twitter.com/kgp9q1ycGg
— fj (@gecko39) April 6, 2018
В централния град Чънду повече хора карат колела, отколкото да се возят с метро. Въпреки това, проблемът е стряскащ. Просто предлагането е в пъти по-голямо от търсенето. Местните пaркират велосипедите където им падне, а това доведе до невиждани задръствания и купчини със зарязани колелета.
Bike sharing remains very popular in China, and will likely continue to grow, just probably at a more sustainable rate. Meanwhile, we are left with these images of speculation gone wild—the piles of debris left behind after the bubble bursts. pic.twitter.com/PwIpzItGS1
— fj (@gecko39) April 6, 2018