Съветите на The Fitness Chef: Класическа кръгова тренировка

Съветите на The Fitness Chef: Класическа кръгова тренировка

Емануел Июджи – The Fitness Chef е въплъщението на здравословния живот, брато. От момче със слабо телосложение, той се превръща в бодибилдър и треньор, печели републикански и регионални титли в състезания по бодибилдинг и фитнес. Давал ни е редица ценни съвети, а сега е тук, за да даде стимул на мечти ти да изглеждаш по-добре! Днес с Емо говорим за класическите кръгови тренировки…

Здравей, брато. Днес искам да обърнем малко внимание на този така известен термин „сега в началото ще започна с по малко от всичко“ или т.н „кръгови тренировки“. Те са подходящи както в самото начало на прохождането ти в залата, за да свикнеш с изпълнението на упражненията и да подготвиш организма, така и в по-напреднали моменти, когато искаш да стресираш организма и да удариш един рестарт на системата.

Ако си задаваш въпроса дали сега всеки път едни и същи упражнения трябва да правиш – не, това, че си избрал кръговите тренировки, не означава, че всеки път ще са едни и същи заниманията. Тренировките могат да бъдат кръгови (цялостни или засягащи повече от 3-4 мускулни групи) и да бъдат различни. В началото това се определя от това колко пъти ще посещаваш залата седмично. Може да ги разделиш на „дърпащи“ и „бутащи“ мускули. А може да ги разделиш на „антагонисти“ или противоположни мускули, за да се възстановяваш по-бързо в самата тренировка. Но ако имаш повече от 2 занимания седмично бих ти препоръчал да ги разделиш на големи мускулни групи с по 1-2 малки. Така по-бързо ще влезеш в час, за да може да започнеш да получаваш и по-големи резултати.

Примерен сплит:
1 ден / Гърди, трицепс, предно рамо ,средно рамо/
2 ден /Гръб, бицепс ,задно рамо, трапец/
3 ден /крака, коремни мускули, кардио/

Тренираш през ден и въртиш дните от начало. За големите мускули като гърди, крака, гръб правиш от 3 до 4 упражнения. За малките като ръце, рамене, корем, трапец от 2 до 3 упражнения. Опитай го и ако използваш тази програма за навлизане и начало я следваш около 2 месеца максимум, след което вече завърти мускулните групи в сплит система с по-малко мускули в една тренировка.
Надявам се да съм помогнал, Брато. Останалото зависи от теб. Влизай в залата и започвай!

Препоръчваме ти още: Съветите на The Fitness Chef – Как да събудим организма след пауза