Зъл поглед, свирепа муцуна, остри линии, грубовати мускули – новият Civic Type R сее респект и страхопочитание на пътя, брато. Когато зърнеш този автомобил с крещящо червената емблема на Honda в огледалото за обратно виждане, най-добре е незабавно да му сториш път, защото той се чувства на шосето като самолет на писта.
- Виж и това, брато: Представяме първата си книга и още причини да дойдеш на партито на Брато
Мощността от 320 конски сили дава крила в буквалния смисъл на думата. Огромното задно крило осигурява нужния аеродинамичен натиск за по-добро сцепление. Въздушните потоци се отвеждат към него от оребрения в задната част покрив с т.нар. вортекс спойлери, които си виждал на крилата на самолет и придават на автомобила крайно динамичен, авиационен стил.
Отпред широката броня слиза ниско до асфалта и завършва с ефектен черен сплитер с червен кант. Аеродинамиката е най-доброто средство за постигане не само на ефектна визия, но и на стабилност при висока скорост. Ето защо през големия отвор на капака на двигателя нахлува въздух за охлаждане и обтичане на мотора, а потоците през предната броня се отвеждат край колелата и през прорези на калниците.
Type R е най-наточеният вариант на Civic и е предназначен за екстремни скоростни изживявания. Двулитровият турбо двигател развива мощност 320 конски сили при 6500 оборота в минута, а максималният въртящ момент от 400 Nm се постига между 2500 и 4000 оборота и показва огромната работоспособност на четирите цилиндъра под принудително пълнене.
Електронният сетъп на изпускателната система вади най-добрия звук от трите централно разположени ауспухови тръби. Средната е с по-малък диаметър и изпълнява специална функция – намалява шума при високи скорости и го увеличава при ниски.
Още не е извършена хомологация на модела и затова липсват данни за максимална скорост и ускорение. Досегашният Type R постига 270 км/ч, а новият в никакъв случай няма да е по-бавен. Шасито е с по-твърди настройки и по-ниско тегло, центърът на тежеста е с 3,5 см по-ниско, разпределението на тежестта е в съотношение 62:38 между предния и задния мост, спирачките са по-директни, диаметърът на гумите е увеличен от 19 на 20 инча – всичко това води до по-добро пътно поведение.
А водачът се чувства като пилот в новите спортни седалки с високи бордове и превключва механично предавките на 6-степенната трансмисия с функция за синхронизиране на оборотите. Любителите на междинната газ могат да изключат тази електронна програма и да се наслаждават на своя специфичен начин на превключване. Различните режими на шофиране променят настройките и поведението на автомобила според желанието на водача. Пътуването може да е комфортно, спортно или екстремно като за пистово състезание.