От януари 2021 година влиза в сила нов вид управление на превозните средства, брато. Общо 53 държави от цял свят договориха общи разпоредби за шофиране с автоматизирани функции на управление. Това ще става с помощта на Автоматизирана линия за поддръжка на системи (ALKS). Благодарение на нея, водачът ще има възможността да не шофира, когато системата е включена, но ще може да поеме управление във всеки един момент. Има няколко нива като “Ниво 3” позволява през това време да шофьорът да гледа филм или да изпраща текстово съобщение. Задължително превозните средства с ALKS ще трябва да разполагат с “черна кутия”, където да се съхраняват данните.
Системата ще може да се използва само на пътища с движение в двете посоки, но и при условие, че няма пешеходци и велосипедисти. В общи линии говорим за магистрали. Другото условие е максималната скорост от 60 км/ч. За целта вече се правят редица тестове, но новата система крие своите рискове.
Антъни Едуарс, специалист в сферата, предупреди, че има опасност хакери да се намесват при шофирането на други лица: “Автоматизираното шофиране отваря нови възможности, но и крие своите рискове. Гарантирането на безопасността на водачите и превозните средства винаги ще бъде приоритет. Но съществува и предизвикателство технологията да опази личните данни от попадане в грешни ръце. Кибератаките е аспект, върху който трябва да се помисли.”