Хората в днешно време избират да карат коли, които дават минимален разход, брато. Напълно нормално, всичко е пари. На свой ред пък автомобилните компании започнаха да произвеждат возила на ток, газ и т.н.
Има обаче и такива, които се предвижват с дърва за огрев. Няма шега. Примерът идва от беларуския град Брест. Сергей винаги е бил любител на историята, по-специално на военните и знае отлично, че такива генератори на газ са били на върха на технологиите преди години.
“Въглищен газ се използва от времето на пещерите. Добре известно е, че в един момент осветлението в целия Санкт Петербург е било осигурено от инсталации, генериращи газ. Съвременната история на това устройство започва през 1919 г., когато германско-френският инженер Георг Имберт, който се завръща от Първата световна война, създал генератор за въглищен газ. Две години минават, а изобретателят представлява автомобил, чийто двигател работи по същия принцип, само с леко подобрение.”
Въобще не е необходимо дървените трупи да бъдат сухи, влажно дърво също гори (до 60 процента влажност). Зад задния ред седалки на пътниците в колата на Сергей има две торбички с талига. По негови думи джипът му гори 20 кг дърва за огрев на сто км.