Съветите на The Fitness Chef: Закуска, обяд и вечеря за шампиони


Емануел Июджи – The Fitness Chef е въплъщението на здравословния живот, брато. От момче със слабо телосложение, той се превръща в бодибилдър и треньор, печели републикански и регионални титли в състезания по бодибилдинг и фитнес, а сега е при нас, за да разкрие част от тайните в залата. Именно това е и причината да го търсим за съвет често и дори да му отредим специално рубрика, в която да вкара както нас, така и нашите читатели във форма. Задачата е трудна, но не и невъзможна. Ето какво ни споделя той в днешната статия:

Здравей, брато! Разбирам те, искаш да си як и да печелиш мацки по плажа, но някак си не можеш да стигнеш до диета и това е. Дали, защото нямаш време сутрин, или защото не искаш да се разхождаш с кутиите напред-назад и по заведенията да ти се смеят и да те сочат с пръст. Е , ето че дойде твоят късмет , четейки това, можеш да знаеш, че ще си готов във всеки един момент да спазваш режима си и да направиш правилния избор на храна от магазина или в заведението. Ето няколко съвета

Шейкове 

Шейковете са много лесен и бърз избор да изпиеш всичко, което ти трябва от една храна и когато нямаш време да си приготвиш нещата, това е може би е най-добрият вариант. Може да е като закуска, а може и като следобедна такава.

  • Продукти:
    Овесени ядки
    Пастьоризирани белтъци (сега се продават навсякъде много е модерно)
    Банан 1-2 броя 
    Канела, ванилия, какао, мед или каквото ти е на вкус

Ако си много як и тренираш редовно, може да вкараш и малко фъстъчено масло или тахан за допълнителни полезни мазнини, но и доста калории, затова е само за яко трениращите.
Минаваш всичко през блендъра, от там в шейкъра и пиеш закуската си в колата, докато караш към работа или още по-добре – на спирката, където може да впечатлиш някоя девойка 11 клас.

Обяд

Идва време за обяд в случай, че не си си приготвил нищо от предната вечер, е хубаво да намериш нещо сравнително добро, което да сложиш в устата си. Естествено, може да си вземеш една пържола със салата или зеленчуци, ориз с пилешко или риба, това е ясно. Но ако трябва да купиш нещата от супермаркет, тъй като наоколо няма нито едно място, ето няколко комбинации, които можеш да използваш.

Риба тон и оризовки
Ако трябва да ядеш въглехидрати е хубаво да знаеш, че оризовките са добър избор. В комбинация с риба тон и може и едно доматче да сложиш за вкус. Става идеално за обяд или следобедно хапване.

  • Продукти:
    -риба тон (аз си взимам с чер.пипер и лимон, собствен сос)
    – оризовки, може и такива с подправки
    – домат

Котидж сирене и краставици
Ако си в период на нацепване и искаш нещо леко, нискокалорично без въглехидрати с доста белтъчини и полезни мазнини – Котидж сиренето или познатото у нас като извара, е добър избор. Може да си вземеш 2 кофички котидж 1 краставица и за под 5 лв да си изял 30-40гр. протеин, малко полезни мазнини и никакви въглехидрати, а калориите ще се обидно ниски.

  • Продукти:
    Котидж
    Краставици


Оризовки и фъстъчено масло

Това вече е Голямата игра, брато! Тук говорим за калории, въглехидрати, полезни мазнини и доста белтъчини. Бомба с една дума. Именно затова не го препоръчвам на тези, които искат да отслабват, но пък ще свърши много добра работа за тези, които искат да качат малко мускулна маса като предтренировъчно хранене. Най-обичам да слагам и малко мед отгоре, но може да минеш и с едно кафе само.

  • Продукти:
    Оризовки
    Фъстъчено масло
    Мед по желание

Сурови ядки
Също така да не забравяме и най-известното междинно хранене -ядките. Те са идеален избор за хапване в движение или просто за допълнително полезни калории към нашата диета. Богати на полезни мазнини и доста белтъчини, те са супер избор за нисковъглехидратна диета, за да поддържаш метаболизма си в движение.

30-50гр. сурови ядки е добре като количество ,опитай се да не прекаляваш, защото са много калорични.

Вечеря

Няма какво да се лъже,м вече не си на работа и можеш да избереш да се прибереш вкъщи и да си сготвиш нещо полезно.  Вечерята е важна част от нашата диета, но и проблемна, тъй като доста от нас се уливат дали ще е с алкохол или с десертче. В 50% от случаите се прекалява с храната. Затова наблегни на лека вечеря, предимно от белтъчини и ниско количество мазнини, без никакви въглехидрати. Риба, Пилешко, телешко, но препоръчвам първите две по нискокалорични са, заедно със салата или зеленчуци е идеален избор за завършек на деня. Ако си навън с някоя мацка, която така или иначе няма да се впечатли от тялото ти, а от дебелината на джоба ти, можеш спокойно да си поръчаш нещо по диетично без да се притесняваш. Поръчай месото си без сос или салатата без дресинг (олио), а зеленчуците – гриловани. Има варианти да се храниш здравословно и диетично, стига да не си в някоя долна кръчма, където основното ястие са кебапчета алангле.

Затова, брато, обърни повече внимание на себе си, бъди егоист и внимавай какво ядеш, защото 2 минути кеф от една баничка, могат да се окажат седмици срам на морето. Един от братото ми го каза!