Брутален, брато. Това е точната дума за най-смелия модел от култовата G-класа, който неслучайно носи името „куб на квадрат“.
- Виж и това, брато: Шофьорското място изчезва, брато
Mercedes G 500 4×4² е непоклатимият цар на джунглата в града и извън него. Величественият офроудър като небостъргач се извисява високо над останалите участници в движението, а щом излезе от асфалта, е готов да мине (почти) навсякъде.
Преодолява водни препятствия с дълбочина един метър и прескача големи камъни, защото просветът между земната повърхност и дъното на каросерията от неръждаема стомана е 45 см, 22-инчовите джанти са обути с офроуд гуми, а задвижващата сила на 422 коня в бензиновия битурбо мотор 4,0 V8 може да се препрати целенасочено към всяко колело благодарение на трите заключващи диференциала след 7-степенната трансмисия G-Tronic.
Какво повече може да се иска от един високопроходим автомобил? Точно това ни показват тунинг експертите от германското ателие Mansory, които са специалисти по доработка на най-мощните и луксозни коли на света от знатни марки като Bugatti, Ferrari, Rolls-Royce, Aston Martin. През ръцете на тези корифеи в тунинга премина и „кубчето на квадрат“, за да се превърне в още по-брутален властелин на всички терени.
Тунингованият модел се нарича Mansory G 500 4×4² и мощността му е вдигната с 63 к.с. до 485 к.с., а въртящият момент е увеличен – със 100 Nm до 710 Nm. Повишението на ресурса е постигнато с корекции на софтуера за управлението на мотора, инсталиране на пауър бокс модул и поставяне на спортна изпускателна система. По автомобила е пипано не само в двигателния отсек.
По външния вид на джипа си личи, че в Mansory са тесни специалисти по карбоновите компоненти. От карбон са изработени арките на калниците, корпусите на огледалата, страничните лайстни, целият покрив и целият преден капак с въздухозаборник за турбото и решетката. Предната броня също получава допълнителни карбонови елементи с втори чифт вградени дневни LED светлини.
Черните детайли от въглеродни влакна контрастират ефектно със специалния небесносин цвят на каросерията и ще карат хората по улиците да обръщат глава след тази кола. Зрелищна изглежда отвътре и изглеждащата като куб отвън пътническа кабина – спортен карбонов волан, алуминиеви педали и тапицерия от най-фина черна кожа, съшита с небесносини конци.
Тунингът вдига, но не се знае с колко десетки хиляди евро цената на G 500 4×4² . Базовото изпълнение също не е никак евтино – 230 000 евро.