Няма как да не си чувал известната поговорка, че щастието не се купува с пари, брато. Учени от Университета в Кеймбридж обаче може би успяха да докажат точно обратното, макар че и ние имаме доказателство по темата.
В последното си проучване зубърите са установили, че хората, които харчат пари за продукти, изразяващи тяхната индивидуалност, са по-щастливи от останалите.
- Виж и това, брато: Поляци произвеждат вагинална бира с бактерия от чешка манекенка
Изследването, което изследва 77 000 трансакции на 625 доброволци, определя харчовете в различни категории, определени на базата на т. нар. „големи пет“ личностни характеристики – отвореност към нови преживявания, добросъвестност, екстровертност, любезност и невротизъм. Половината думи проверихме в гугъл, защото не знаехме какво означават, но…
Харчовете за хранене в ресторант се причисляват към графата на екстровертните и импулсивните, докато разходите за домашни любимци попадат в категорията на любезните.
След като ги класифицират учените съпоставят харчовете с характерите на участниците. Така те са установили, че хората, които харчат повече пари за неща, отговарящи на тяхната индивидуалност, са по-щастливи.
- Виж и това, брато: В Англия отваря Музеят на екскрементите
Джо Гладстоун, един от авторите на изследването, заяви, че харченето на пари наистина може да увеличи щастието ни, когато то е за стоки и услуги, които отговарят на нашия характер и така се задоволяват нашите психологически нужди.
Нашето проучване обхвана само нас, брато. Трябваше да бъдем командировка, която щеше да ни държи далеч от междукрачието й в продължение на 2 седмици. А ти много добре знаеш, че това е много. И така, през вечер бяхме на проститутки и наистина се изкефихме. Тогава разбрахме, че щастието може да се купи с пари. Срамните болести, също.