Продажбата на евтини коли в Европа се шири все повече. Хората немат пари, не сме само ние, ебаси.
Продажбите на евтини модели като “Дачия”, собственост на “Рено”, “Шкода” на “Фолксваген” и “Киа” на “Хюндай”, са се повишили с 16%. Разните там други скъпчии пък са загубили 21% от клиентите си. 21-16 = 5. Сигурно точно 5% вече са вдигнали ръце и карат колело.
“Автомобилите вече не са признак на благосъстояние“, коментират търговците на коли. “Хората предпочитат да инвестират в iPad-и, или в смартфони“, допълват те.
През 1998 г. “Рено” купи румънската “Дачия” с идеята да се привлекат купувачи от в Източна Европа. Дълговата криза обаче се задълбочи, хората от Западна Европа искат да се бият с някого всеки ден заради това, че нямат пари. И заради това, че нямат пари започнаха да купуват “Дачия” и други подобни бракми.
Продажбите на нискобюджетни автомобили ще възлязат на 8.3% от общите през тази година в Европа на фона на нивото им от 5.7% преди пет години. Това става основно за сметка на продажбите на среден клас автомобили като “Пежо”, “Ситроен” “Фиат” и “Опел”.
За да намалят риска от това да бъдат смачкани от пазара, от “Фолксваген” и “Форд” се насочват към представяне на нискобюджетни модели. Перник да черпи!
Новият евтин модел, който планират от най-големия европейски производител, включва автомобили, дълги около 4 метра, горе-долу колкото е дължината на “Голф” хечбек, и ще струва по-малко от 8 000 евро, пишат Bloomberg, цитирани от всички български сайтове. Да живее папагалът!
И докато другите производители подготвят още своя нискобюджетен отговор, от румънското звено напредват, като през септември представиха нови версии на моделите “Сандеро” хечбек и “Логан”.